1: Wirtschaft - Interview Jan Zeese

Interview met däm Pressesprecher D'r Häfen- un Güterverkehr Köln AG (HGK)

Över Der Aufjaben D'r HGK/ De Aufgaben hät Der HGK en Kölle?

De Häfen- un Güterverkehr Köln AG betriev veer Häfen un zudem e Ieserbahn. Ze D'r Ieserbahn gehoot dröcklich och a Jleisnetz met Anschließern, met eijenen Netzanlage un Schienenanlage. Zodem sein m'r Ävver och en Kölle un meddlerwiel en janz Europa met D'r Ieserbahn ungerwäjes.

Verbindung zweschen D'r HGK Un D'r Stadt Köln

Wie es Der HGK met D'r Stadt Köln Un anderen Institutionen, wie z.B. D'r IHK, vernetzt?

Der Stadt Köln es uns Eigentümerin met fän Över 90 Prozent. Et jit noch ein kleinen Jeböhr des Rhein-Erft-Kreises. M'r sein a Ungernemme des Stadtwerke Köln Konzerns Un D'r wiederum gehoot D'r Stadt Köln. Der Verbindung es rääch spack. M'r sein a Ungernemme Dat weetschaftlich arbeide sull, M'r sollen Ävver och übergeordnete Senn erfüllen bspw. wat Der Versorgung D'r Industrie anjeiht Un d'r Opsatz vun Infrastruktur. Andere Institutionen, seien Et Verbände, seien Et Industrie- Un Handelskammern sicherlich all wat M'r dun jerepp sich em öffentlichen Plaatz. Un deswejen es Et och wichtig, sich dorher met anderen Ungernemme Un D'r Politik afzestemme, wat akkurat der wechtigste öffentlichen Interesse sin.

Zor Bedöcknis D'r Binneschifffahrt För Köln

De Bedöcknis hät Der Binneschifffahrt För d'r Standort Kölle?

Isch denk, dat sich Kölle baschtich jlöcklich taxeere kann direkt am Rhing Ze lijje. Domet litt Et  meddendrenn em Hotspot D'r Logistik Un D'r Binneschefffahrt Un Dat net eesch zick jetz sondern bestemmp allt zick 100 Johre. Kölle es rich jewode. Dürch Der Binneschefffahrt Op däm Rhing. Dürch Der wechtigste Verkehrsader Deutschlands, d'r Rhing es och hück noch Kölle, e pulsierende Weetschaffmetropole Un Industriestadt. 80 Prozent D'r deutschen Binneschefffahrt findet Op däm Rhing statt.

Över Der Entwicklung D'r Binnenschefffahrt

Wie weed sich Der Binneschefffahrt em Sigenal D'r Globalisierung entwickeln Un wat bedeutet Dat För De Stadt Colonia?

Dat bedeutet, D'r Ömjang weed zunehmen. M'r all müsse m'r derher Op ein vermehrten  Güterverkehr einstellen. Mer saat, dat a Prozent Weetschaffswachstum, eneinhalb Prozent Ömjang usmaache Un Dat trifft och he en Kölle Ze. Der  Kölsche Weetschaff wächst Un profitiert vun D'r Globalisierung. D'r Güterverkehr wächst Un M'r prakeesere Op D'r Binneschefffahrt möglichst baschtich vun diesem Wachstum Ze kompensieren. Der Verlajerung vun D'r Stroß Op Der Schinn weed politisch gefordert Ävver seien M'r ihrlich Dat es überhaupt net Ze lieste. Dat wechtigste Ziel es Et, dat M'r prakeesere d'r Zuwachs aan Güterverkehr möglichst uszegliche. Öm a Beispiel Ze nennen: Verkehrswissenschaftler gonn dovun us, dat sich D'r LKW-Verkehr en d'r nächste 20 Johre vun Kölle us en Richtung D'r Seehäfen etwa dubeleere weed. Der Binneschefffahrt Un Der Ieserbahn sein Der besseren Alternativen, Öm d'r foosch wahße Güterverkehr aufzufangen.

Ze möglichen Vorteilen D'r Binneschefffahrt dorüvver anderen Verkehrsmitteln

Enwefän bietet Der Binneschefffahrt Vorteile, z.B. dorüvver LKW Un Bahn?

Dat Scheff es effizient Un zoverlässig. Et es Ävver net flott Un net flexibel. Wann Se a Scheff notze welle, dann bruche Se och emme ein Hafen. Vum Hafen us, müsse dann Der Jöder entweder met D'r Bahn ov däm LKW wigger üvverföhrt weede. Dat Scheff bruch Öm e Tonne aan Gütern eine Kilometer Ze üvverföhre etwa 1,2 / 1,3 Liter Diesel, D'r LKW verbraucht scheer Dat 3-fache. D.h. Wann M'r met winniger Kraftstoffverbrauch  jroße Haufe üvverföhre welle, dann es Dat Scheff noh wie für Der beste Lösung. D'r LKW es Dürch sing Flexibilität Un sing Jeschwindigkeit dröcklich Op d'r kurzen Steche unschlagbar. Dat stellt nimmes en Froch, Ävver 3000 Tonne Koll us däm Seehafen ins Kraftwerk Ze schaffen met däm LKW Dat es net vernünftig. Dat es Aufjabe för et Binnescheff.